• يکشنبه ١١ تير ١٤٠٢-١٧:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٠٧
علوی در تشریح طرح رصد در صحن شورا:۱۷_۱۵۹

مسیر رو به پیشرفت شهر تهران با فضاسازی های سیاسی متوقف نخواهد شد/ فضای سبزی که خانواده ها نتوانند از آن استفاده کنند منشا آسیب های اجتماعی خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فضاسازی های اخیر رسانه ای علیه شورای ششم، گفت: بیرون یک عده نشسته‌اند و با اظهار نظر سیاسی به دنبال فضاسازی هستند اما در حرکتی که آغاز شده تاثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی عضو شورا در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای ششم به ارائه گزارش طرح رصد توسعه محلی منطقه 13 تهران پرداخت و اظهار داشت: در سال 1401، 73 پروژه تعریف شد که 72 پروژه آن به سرانجام رسید که پیشرفت ریالی 92 درصد و رتبه سوم نیز در بین دیگر مناطق به خود اختصاص داد که نشان از عملکرد خوب منطقه 13 در پروژه های توسعه محله ای بود.

وی افزود: پروژه های بین 80 تا صد درصد منطقه 13 تهران پیشرفت فیزکی 98 درصد داشته یعنی اکثر پروژه ها به نتیجه رسیده و در پروژه های مستمر رتبه سه و در پروژه های غیر مستمر رتبه 6 را داشته است.

علوی با اشاره به پروژه ساصد در منطقه 13 تهران در این دوره از مدیریت شهری 2 اتفاق بزرگ خوب افتاده نخست اینکه 8 درصد از فضای منطقه در اختیار 2 پادگان بود نخست مجموعه ساصد و دیگری مجموعه دوشان تپه.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر با بیان اینکه مجموعه ساصد اکنون تحویل شده و 7 و نیم هکتار به فضای سبز منطقه 13 تهران اضافه شده است، گفت: سرانه های آتش نشانی، میادین میوه و تره بار مسجد، پارکینگ و مجموعه های دیگر در این فضا دیده شده است که اتفاق بزرگی است و امیدواریم شهردار منطقه مجموعه دوشان تپه را نیز تا قبل از نیمه سال به نتیجه برسانند.

وی بار دیگر اقداماتی که در منطقه 13 صورت گرفته است را دستاوردی بزرگ دانست و تاکید کرد: برای این اقدامات سالهای زیادی تلاش کردیم و اکنون نتیجه آن را می بینیم، دقت کنیم تا فعالیت ها و اقداماتی که صورت گرفته توسط خودمان سانسور نشود.

سیداحمدعلوی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کمیسیون ماده 5 گفت: این کمیسیون ماده 5 مورد انتظار مردم بود؛ حال بیرون یک عده نشسته‌اند و با اظهار نظر سیاسی به دنبال فضاسازی هستند اما در حرکتی که آغاز شده تاثیرگذار نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تاکید کرد: این را همه بدانند که کمیسیون ماده 5 فقط مجوز برج سازی و تغییر کاربری برای موضوعات خاص نمی دهد، امروز نفرآباد، اسلام آباد، فرح زاد، محله کرمان و شوش و اکنون هم منطقه 13 از جمله دستاوردهایی است که این کمیسیون نقش بسزایی در آن داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از ساختمان هایی که در مجموعه ساصد وجود دارد و اکنون می خواهند کاربری اداری بگیرد باید به بعد میراث فرهنگی توجه کنند، گفت: مستقر شدن ساختمان شهرداری منطقه در بافت مسکونی منطقه بسیار مفید است.

علوی با اشاره به طراحی یادمان شهدا در منطقه 13 گفت: باید یادمان ها را بر اساس هویت محلی و فضایی که در اختیار داریم طراحی کنیم و صرفا از یک نوع خاص یادمان در فضای شهر استفاده نکنیم.

رئیس ستاد سمن های شهر تهران تاکید کرد: ما این قول را گرفتیم که تا پایان سال 1402 با کمک حوزه اجتماعی دیگر شاهد چمن مصنوعی فرسوده در منطقه 13 نباشیم.

علوی با اشاره به مجموعه سرخه حصار با بیان اینکه اتفاقات خوبی در مجموعه سرخه حصار افتاده است، ضمن انتقاد از صدا و سیما تصریح کرد: انتظار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی این است که خدماتی ارائه شده به مردم را فارغ از فضا و نگاه های سیاسی منعکس و اطلاع رسانی کند.

وی افزود: در رسانه ملی گزارش تهیه می کنند که فضای سبز در فلان دوره آینگونه شده و یا سرویس بهداشتی و مسیر پیاده روی ایجاد شده است، باید فضای سبز برای استفاده خانواده ها فراهم شود فضای سبزی که خانواده ها نتوانند از آن استفاده کنند منشا آسیب های اجتماعی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد مسیر زیبای رضوان در مجموعه سرخه حصار گفت: بندع که در شرق تهران زندگی می کنم از این موضوع اطلاع نداشتم بنابراین میدواریم در بحث اطلاع رسانی اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: